"Aktywny senior"

Piątek – zajęcia bezpłatne

grupa otwarta godz. 11:00-12:30

 

Zajęcia oddechowo-relaksacyjne, przeplatane z zajęciami ruchowymi skupiać się będą na profilaktyce zdrowia oraz zatrzymaniu upływu lat. Uczestnicy spotkań pracują nad oddechem przeponowym, który oczyszcza, regeneruje i dodaje sił, poznają tajniki zdrowego żywienia oraz wskazania i przeciwwskazania żywieniowe odpowiednie do grupy wiekowej, a także biorą udział w ruchowych zajęciach prozdrowotnych.

 

Program zajęć w ramach cyklu "Oddychanie przeponowe – profilaktyka zdrowia, zatrzymaj upływ lat"
 

"Oddech oczyszcza, regeneruje, uspokaja, dodaje sił i pewności siebie, odmładza, utrzymuje ciało w kondycji. Jest zawsze i wszędzie dostępny. Dowiesz się jak efektywnie oddychać i wzmacniać swoje ciało i psychikę. Nauczysz się przyjmować prawidłową postawę ciała zapewniającą optymalną przestrzeń płucom, wątrobie i pozostałym organom wewnętrznym. Nauczysz się praktycznie wykonywać ćwiczenia oddechowe. Dowiesz się jakie jest ich zastosowanie i będziesz mógł samodzielnie powtarzać te ćwiczenia w domu jako profilaktykę zdrowia i wsparcie w procesie leczenia.

Efekty ćwiczeń świadomego oddychania:
·       relaks - wyciszenie emocji i myśli,

·       profilaktyka obturacyjnej choroby płuc i zapobieganie postępowaniu choroby,
·       wzrost odporności i witalności,
·       pogłębienie oddechu, regulacja metabolizmu,
·       profilaktyka i leczenie przewlekłych bólów kręgosłupa i głowy,
·       poprawa pracy wątroby, trzustki i całego przewodu pokarmowego,
·       dotlenienie peryferyjnych części ciała,
·       wewnętrzne wymasowanie narządów jamy brzusznej,
·       poprawa ruchu płynu mózgowo – rdzeniowego,
·       poprawa koncentracji i relaks jednocześnie,
·       przeniesienie uwagi z sytuacji zewnętrznej na siebie,
·       balans fizyczny i psychiczny,
·       poprawa poczucia autonomii, bezpieczeństwa i odpowiedzialności"

 

Program zajęć w zakresie odżywiania

Żywienie to nie tylko zawartość talerza. Poznasz podstawy zdrowego żywienia i tajniki odżywiania zdrowego i prostego, opartego na warzywach, owocach, orzechach, nasionach, ziołach i rybach. Dowiesz się, dlaczego warto kultywować tradycyjne sposoby odżywiania, jakie korzyści płyną z zastąpienia rafinowanego cukru zdrowymi słodyczami, czym jest gluten i czy jest szkodliwy, a także czy mleko to pokarm dorosłego człowieka, czy warto i jak jeść mięso oraz czym charakteryzuje się żywność przemysłowo przetworzona.

Każdy z uczestników wyniesie z zajęć podstawowe informacje i propozycje praktycznych rozwiązań w danym temacie.

 

Instruktorki: Agnieszka Burzyńska oraz Magdalena Krawczun

© 2018 Wrocławski Klub Formaty
 

  • Instagram - Biały Krąg
  • w-facebook
  • Twitter Clean

Media społecznościowe:

Bilety na wydarzenia:

Going JPG.jpg